Vinterbro

Vinterbro

I dag var jag, som vanligt, ute och gick min dagliga runda på lunchen. Det var ett härligt väder. Solen strålade och jag kände tydligt av att solen står högre upp och lyser längre för varje dag. Jag hörde to m en blåmes sjunga några strofer. Efter arbetet var jag, liksom i går, och spanade efter örn i Vänersborgsviken. Långt där ute på isen kunde jag följa hur en gammal havsörn intensivt jagade en ung gråtrut. Dock var gråtruten för snabb i vändningarna för att örnen skulle komma i fatt. Efter en stunds jagande, satte sig örnen ute på isen, omgiven av en flock med kråkor. Jag tycker att det är skönt när årstiden är den det bör vara (vad det nu skall vara?). För mig innebär det i alla fall minusgrader och snö så här års. Jag tror att om årstiderna är i balans med varandra, mår både vi människor och naturen bra. Vad tror du?

Håkan


Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Jag vet att jag är i mycket bättre balans när det inte är kallt.

2006-02-04 @ 19:06:17
Postat av: Håkan

Jo, jag vet det Anders! Men se det som så att det redan börjat vända. Snart är våren och den härliga värmen här igen, den som jag gillar också. Men för mig känns det än mer befriande om våren kommer efter en lång och kall vinter. Då känns den så där härligt befriande, som våren kan göra. Sedan kommer ju sommaren... och den ska vi bara inte tala om. Hur underbar är inte den?

Mvh

Håkan

2006-02-04 @ 20:40:03
Postat av: Anders Åberg

Antagligen har du rätt Håkan men jag håller mig iallafall helst inne. Nu har jag dessutom köpt en ny A3-skrivare, en HP 8750 och idag har jag beställt en ny dator så det blir bildredigering i stugvärmen ett tag framöver.

2006-02-04 @ 21:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0