Nya älgar och dovhjortsbrunst

Först rådjursbrunst i Juli, sedan kronhjortarna i September, Älgarna i Oktober och nu; dovhjortsbrunsten. Visst är det händelserikt under denna delen av året. Här kommer några bilder till som illustration på detta.

Dessa dubbeltjurar (10+10) var i "lagom hård fajt" då vi såg dem. Tydligen inte så farligt eftersom de lugnt kunde gå in i åkerkanten och beta löv efteråt.
Dubbeltjurar

Så var det dovhjortarna också. En morgon var det fina dimmor och den stora hanhjorten var i full gång med att uppvakta hindarna.


Dovhjortsbrunst2


Dovhjortsbrunst4

47072-68

Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Väldigt mjukt och skönt ljus på hjortarna, är det Livered? Älgarna ser ut att ha blivit mycket bättre än min variant på samma sak.

2007-11-08 @ 21:35:27
Postat av: Johannes Glännman

Väldigt snyggt ljus på hjortarna, jag hoppas att jag någon dag ska få syn på några :)

mvh // Johannes

2007-11-08 @ 23:20:50
Postat av: Håkan

Kul att ni tycker om bilderna. Jag hade en mycket fin morgon med växlande ljus. Ett tag svepte dimmorna förbi och då blev det så här fint och jämt ljus. Jag hade ett par hanhjortar som slogs också.

Håkan

2007-11-09 @ 00:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0