Höstarbete

Jag har börjat att bearbeta allt fotomaterial som jag fått under året. Det har faktiskt blivit en hel del. Jag kommer att lägga ut lite i olika omgångar här på bloggen. Här kommer en första omgång.


För första året på ett antal år, har jag lyckats riktigt bra med älgar. Det beror dels på att älgstammen har stabiliserats i mina hemmamarker (kanske inte ökat, men kvalitetsmässigt förbättrats). Här kommer några av de älgbilder jag fått under hösten i mina hemmamarker.

Fin ungtjur över vägen i morgondimman
Tjur i dimma över väg




Mycket lovande, kraftig, yngre tjur, som jag lockade till mig rakt över mossen. Denna tjur ser jag fram mot att möta under de närmaste åren (kanske 10 nästa år?).

Tjur mosse


Ytterligare en lovande ungtjur (7-taggare), som var i sällskap med en lika lovande 6-taggare. Älgtjur väg1


På vissa håll har det varit invasion av sidensvans.
Sidensvans1


Det är ju Linné-jubileum i år. Här hade jag tur att möta självaste Herr Linné själv precis vid de ekar som Linné nr 1 besökte för 250 år sedan.

Linné1


Jag har också sett och fått en del kronhjortsbilder under hösten. Här är det en ung 6-taggare som går över mossen.
Ung kronhjort1

Kajor kanske inte tillhör sällsyntheterna, men visst är de rara på sitt sätt, så här i närbild.
Kaja1

Som vanligt har jag varit ute på tjäderspel igen. Det blev 5 nätter i våras. Jag jobbade en del med rörelseeffekter. Här är ett av resultaten.
Flaxande tjädertupp


Dovhjortar har jag lagt ut tidigare under bloggen, här kommer en till.
Kapital dovhjort i lövskog

Även orrspelet hann jag med under 4 mornar i våras. Här har vi en stolt tupp mitt i blåsandet.
Blåsande orrtupp

Kommentarer
Postat av: Johannes Glännman

Tjenis..

Nummer 3 minns jag tydligt, jag stog nämligen bredvid och fotade :)

Kul att älgstammen har förbättrats, speciellt i kvalité, för utan kvalité så är det ingen vits med kvantitet, eller hur ?

mvh // Johannes

2007-11-09 @ 19:41:25
Postat av: Anders Åberg

Många fina skott du har lyckats med i år Håkan, men nästan ännu roligare är ju dom positiva förväntningarna framöver. Såg att dom inte hade skjutit en enda älgtjur på Öland, bara hondjur och resten av jakten skulle helt intiktas på kalv, så nästa höst blir spännande.

2007-11-09 @ 22:46:33
Postat av: Malena Johansson

Hej,
Jag hittade din sida via en älgbild på fotosidan. jag är mycket förtjust i älgar och du har ju riktigt fina bilder här på din blogg! På älgar men också andra djur och natur. Toppenfina bilder och sidan är numera bokmärkt. Jag ser fram emot fler älgbilder!
Här nere har jag sett en del älg ute på och omkring Store Mosse. I somras såg vi en vit ko. Spännande och aningen surrealistiskt.

God jul!
/Malena

2007-12-21 @ 11:03:44
Postat av: Anonym

Hej

Vilka underbart vackra bilder! Har du några speciella tips?

2009-12-07 @ 20:53:09
URL: http://kampenomettlyckligtliv.blogspot.com
Postat av: Oscar Westman

Hej,



Härliga bilder! Ville tipsa om en fotoexpedition till Svalbard som jag arrangerar i sommar kolla in länken så kanske vi ses!



Mvh

Postat av: Elva

Åh, vilken vacker bild, den med kronhjorten! Väldigt sköna färger.

2011-11-12 @ 14:00:13
URL: http://www.elvaludvigsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0