Skridskor igen!

Så har vi då åter varit nere på vår skridskois. Jag provade mina nya långfärdsskridskor, som var alldeles utmärkta att åka med. Man sätter i princip två långa skenor på ett par skidpjäxor, och sedan är det bara att åka iväg. Dock är det en annan teknik som krävs än med vanliga rörskridskor. Längre tag samt mer "glidande" om jag skulle beskriva själva tekniken. Jag hoppas att vintern kommer att hålla i sig ett tag till, så att vi åter får den där härligt befriande våren när den väl kommer. Det blir ju också mycket ljusare ute med hjälp av snön. Jag vet att alla inte håller med mig, men jag tycker i alla fall så.



skridskois3


skridskois2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0