Vårkänslor

Nu är det verkligen vår på allvar. Jag har varit mycket ute i naturen det sista. Lyssnat efter ugglor, spanat på flyttfåglar, letat efter rådjur mm. Verkligen härliga dagar. Jag hörde att det också varit rekordmånga tranor vid Hornborgasjön. Jag får nog ta mig en tur dit om några dagar. Fortfarande matar jag fåglarna här hemma. Rent fotografiskt ger det goda resultat då och då. I dag hade jag den större hackspetten i fint ljus, då han tog sig an de sista resterna i talgbollen. Jag fyllde naturligtvis på med nya talgbollar efter jag tagit bilderna.

st hackspett


Vi har några riktigt fina tussilagoställen, som vi besöker varje år. I år var det nästan rekord av blommande Tussilago.

tussilagoplockande

I en liten bäck höll grodorna på för fullt med vårleken. Det var ett bräkande utan dess like!

groda

Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Ja nu börjar det äntligen hända något även här i Göteborg. En härlig tid har vi framför oss nu.

2007-04-08 @ 11:57:25
Postat av: Kirsti

Verkligen vackra bilder! Nu börjar väl vårkänslorna där söderöver övergå i sommarfeeling..? :)
Här uppe i norr har alla isar ännu inte riktigt smält från sjöarna men idag ska vi ut och spana med tubkikaren efter nyanlända flyttfåglar.. Härligt med vår!

2007-05-12 @ 09:55:08
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0