Blåmes

Blåmes

Det var vådligt vilken vinter det verkar bli i år! Vi har nu kommit ett antal dagar in i Mars, och än håller kylan i sig. Och mer snö har det kommit! Jag har köpt ytterligare en 25 kg säck med fågelfrön. Det var lite svårt att få tag på faktiskt. Jag åkte till flera affärer, men de hade slut på frön och i stället lagt upp jordsäckar på de ställen där fröna låg tidigare. Affärerna hänger inte riktigt med i årstiderna verkar det som. Till slut fick jag i alla fall tag på en säck och kunde fylla på mina fågelbord och mätta de hungriga små, bl a den fina blåmesen som Du ser på bilden. Jag är trots allt, som jag också skrivit tidigare, övertygad om att det blir en härligt, frigörande vår, när den väl kommer. Jag har pratat med många andra som tycker samma sak. Men många är också trötta på snön och kylan naturligtvis.

Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Stackars mes, han kommer att se ut som en gul sädgås när han har tuggat i sig den stora säcken.
By the way Håkan, jag har bytt dator och nu verkar jag ha fått problem med mail-eländet igen, kan inte du skicka ett så jag får se om det funkar åt mitt håll.

2006-03-08 @ 16:50:47
Postat av: Jimi

Bra

2007-05-30 @ 10:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0