Ung havsörn

Ung havsörn

Nu börjar det märkas att dagarna har blivit längre. I dag hann jag besöka fågeltornet vid Vänersborgsviken efter arbetet. Isen låg kompakt långt ut. Nästan längst ut på skären, innan öppet vatten, såg jag två stora fåglar stå på isen. Jag tog upp kikaren och konstaterade att det var två havsörnar. De flög iväg efter en stund, och jag kunde då se att det var en gammal och en yngre örn. Annars var det gott om unga gråtrutar som kom i strida strömmar flygande ut över Dalbosjön. En kylig nordan drog, vilket gjorde att det blev bistert efter solnedgången.

Kommentarer
Postat av: pontus malteryd

är havsörnen en ut av världens största fågel??

2007-03-16 @ 12:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0