trädtickor

trädtickor
Jag hade gått säkert bortåt en mil, då jag kom in i en fin granskog. Plötsligt var det något som lyste upp tillvaron därinne i den grå skogen. Det var dessa trädtickor som hade en osedvanligt kraftig, gul färg. Jag blev så betagen av dessa färgklickar att jag gick runt och kröp ner, omvartannat, för att finna bra vinklar. Så det går allt att finna fotomotiv även under så här gråa dagar. Här hittade jag en fin vinkel under tickorna och fick också med den liggande stammen i bakgrunden.

Ibland funderar jag över hur viktig varudeklarationen kring en bild är. För mig kan denna beskrivning få bilden att växa på ett dramatiskt sätt. Bilder som från början var ganska intetsägande kan med denna berättelse höja bilden till helt andra perspektiv. Jag hoppas att ovanstående korta, men ändå försök till kärnfulla beskrivning, kan även ge andra denna känsla.

Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Visst blir bilden bättre om den stöds av en berättelse, se bara på bertil pettersson som inte alltid tar världens bästa bilder, men tillsammans med hans fantastiska berättarkonst blir det en stor upplevelse att läsa hans böcker.

2007-02-08 @ 23:10:07
Postat av: Håkan

Ja som du vet, har jag försökt att skapa dessa berättelser med bilder och texter i min bok.

2007-02-08 @ 23:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0