känslor och minnen


öjemossarna1

För ett tag sedan var jag ute och gick en riktig långrunda på 1,5 mil i mina absoluta favoritmarker; Öjemossarna på Hunneberg. Det var perfekt att gå här denna dag. Det hade frusit så att jag med lätthet kunde ta mig fram på dessa, annars mycket våta marker. Öjemossarna består av ömsom mossterränger och ömsom skogsholmar med mycket gammal skog. Här finns granar som är 300 år gamla och tallar som är upp mot 400 år. Här ute trivs jag verkligen. Här kan tankarna och minnena flöda, här får jag energi.

På tal om minnen, satt jag och bläddrade i mitt bildarkiv, och hittade denna gamla svartvita bild på den största älgtjur som jag fotograferat på Halleberg. Bilden är tagen 1981 och föreställer en mycket fin, och stor 18-taggig älgtjur.

stående 18-taggare

Kommentarer
Postat av: Anonym

Öjemossarna är verkligen ett underbart ställe, påminner lite om urskogarna uppe i Dalarna.
Den där tjuren skäms minsann inte för sig, tänk om man finge se en sådan nuförtiden.
Apropå något annat, har du kollat in det nya naturfotoforumet som har startat, här är adressen:
http://www.naturfotoforum.se/forum/index.php

2007-02-19 @ 19:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0