Sonfjället

Jag och barnen har nyligen varit vid Sonfjället, där vi tillbringat veckan. Vi hade tur med vädret och i princip hade vi uppehåll hela tiden. Vi hade en mycket fin vecka med fjällvandring, fiske, cykling och annat. Här kommer några minnesbilder.

image51

Korna kom precis från mjölkningen vid Nyvallens fäbodar, då vi anlände till fädbodarna.


image52

Slänten nedanför den näst högsta toppen vid Sonfjället.

image53

Vi stötte på ett antal tjädrar längs vägarna. Denna höna hade 8 kycklingar med sig.

image54

Fiskedags vid Ringsjön.


image55

Området runt Styggtjärn är magnifikt med sin blockterräng.

Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Ser fint ut Håkan, det kanske är där man skall vara om man vill ha fint väder. Ser att ni var vid Styggtjärn, visst är det väldigt fint där. Känner att jag börjar längta upp till fjällen när jag ser bilderna, förhoppningsvis kan jag åka i september.

2007-08-11 @ 10:00:41
Postat av: Johannes Glännman

Hej igen..

Måste bara säga det är verkligen kul att se bilde från Sonfjället, jag var där för många år sedan och flugfiskade och besteg även fjället.. Ett riktigt fint landskap där fortfarande de gamla 110-skyltarna fanns på vägar som här skulle vara 70 :)

Kul med lite minnen // Johannes

2007-11-06 @ 16:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0