Brölande kronhjort

Brölande kronhjort

Fortfarande är det "somrigt" med värme och sol. Man kan ju undra vad det beror på. Är det begynnande växthuseffekter vi ser, eller är det tillfälliga variationer? Det är märkligt egentligen hur hösten på något sätt blir förskjuten minst en månad framåt. Det är ju nästan som om sensommaren går över direkt i vinter, så var det ju nästan förra året.  Det har varit många fina mornar under September, och jag har som vanligt varit ute mycket. Jag lyckades riktigt bra en morgon, då jag hade en stor brölande hanhjort och 4 hindar fint i kanten på en mosse. Det var verkligen en häftig upplevelse som också renderade ett antal riktigt bra bilder.

Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Se där ja Håkan, så skall det se ut. Är det månne på Jonstorpmossen ?
Själv har jag varit i Dalarna i en och en halv månad och faktiskt också lyckats någorlunda, lockade bla till mig en trettontaggars älgtjur som jag fick skapliga bilder på.
Hälsningar Anders

2006-10-15 @ 18:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0