Istappar i grotta

Istappar i grotta

Fortfarande håller vintern i sig. I kväll har jag guidat 60 entusiaster (40 vuxna, 20 barn) ute i ugglemarkerna. Vi hörde två kattugglor, men annars tyst, mycket tyst, fin stjärnhimmel dock. För några dagar sedan var jag inne i isgrottan och passade på, just då de sista solstrålarna för dagen lyste in i grottan. Kallt, halt men fint. När kommer våren tror ni? Ja, idag har varit riktigt vårlikt med 4-5 plusgrader, men det ska tydligen bli ännu mer vinter nästa vecka. Men vi vet alla en sak: "våren är på väg!"

Kommentarer
Postat av: Anders Åberg

Idag fick jag också lite vårkänslor här i Göteborg, 5 grader varmt och nästan lugnt.
Jag plockade fram tubkikaren och åkte ner i halland och skådade. Såg bla. 31 Storspovar, 35 Strandskator, några Tofsvipor och en Blå kärrhökshona, hopp om livet med andra ord.

2006-03-19 @ 17:34:53
Postat av: Anders Åberg

Hej Håkan försökte maila dej men det funkade inte så här kommer istället en länk till en jättebra objektivtestsida.
http://www.photozone.de/8Reviews/index.html
Kopiera till adressfältet bara.

2006-03-29 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0